هر دو خودروساز پتانسیل سرمایهگذاری مشترک جهت توسعه، تولید و فروش انواع خودروهای الکتریکی در بازار چین را داشته و در همین رابطه؛ رئیس و مدیرکل گروه خودروسازی فولکسواگن در کشور چین، آقای JOCHEM Heizmann میگوید: «ما با کمک کمپانی JAC به طور کامل تمام گزینهها و امکانات خود را جهت تبادل فنآوری و تخصصهای مربوطه به کار خواهیم گرفت تا در بهترین زمان ممکن یک محصول استراتژیک و رقابتی را به تولید برسانیم».
کمپانی JAC برندهای تجاری Jianghuai و Ankai را در اختیار دارد و در نیمه نخست سال جاری میلادی ۳۳۳،۶۳۹ خودرو و شاسی تولید کرده است. این کمپانی توانایی ساخت کامیون و اتوبوس را دارد و نهمین کمپانی بزرگ خودروسازی در چین بوده و یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروهای الکتریکی است.
این تفاهمنامه به کمپانی فولکسواگن کمک
خواهد کرد که نقش و برتری کمپانی جنرالموتورز را به عنوان بزرگترین
خودروساز چین کاهش دهد.
هماکنون تولید و فروش خودروهای الکتریکی در کشور چین با رشد بسیار خوبی مواجه شده و م محبوبیت این خودروها در حال افزایش است. مقررات کشور چین باعث تولید و عرضه خودروهایی منحصر به فرد با پلاگینهای هیبریدی شده است که از آن جمله میتوان به؛ BMW X1 PHEV و محصول مشترک کمپانی دایمر و BYD؛ یعنی Denza 400 اشاره کرد! مقررات دولت چین موجب شده است که کمپانی بنتلی مجبور شود تا نسخهای برقی از مولسان را به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانهای تولید کند.
منبع: دنیای ماشین
انتهای پیام/